tisdag 4 april 2017

Klassbesök och boktips

Idag har jag varit ute i två klasser och haft en kort presentation av mig och av några böcker. De klasser som jag besökt idag är förskoleklassen och klass 1. Efter påsklovet kommer jag att besöka de sista klasserna. Här nedan kommer nu en lista på vilka böcker som jag tipsat om idag och en kort beskrivning av en av dem!

Förskoleklassen:
✴ Krokodilen som inte gillade vatten av Gemma Merino
✴ Mathildas katter av Jan Lööf
✴ Kattas ungar av Margareta Nordqvist 
✴Under ett rabarberblad: verser för människor och djur av Lena Sjöberg
✴ Tänk om ... av Lena Sjöberg.


Klass 1:
✴ Gråt inte lilla räv! 
Mimi Doinet och Mélanie Allag

Julia älskar djur och hon har adopterat katten Smulan, labradoren Lakrits och guldfisken Bubblan. Julia har dessutom en speciell talang, hon kan prata med djur! En dag när hon är ute i skogen träffar hon en liten räv. Det visar sig att rävens mamma är försvunnen. Julia tar med sig räven hem och upptäcker snart att det inte är så lätt att ta hand om en liten räv.
Betyg: 🌟🌟🌟🌟/ 🌟🌟🌟🌟🌟





// Emmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar